- לקבל הצעת מחיר
- להצטרף לפנסיה וחיסכון
- להגיש תביעה
- למשוך כסף
- לבצע פעולה
- לבדוק סטטוס תביעה
- לקבל מידע
- למצוא שירות
תאונות דרכים אינן צפויות ומסתיימות לעיתים בפציעות או חלילה במוות. הן משבשות שגרה ויוצרות לעיתים מציאות חדשה, אליה נדרשים הנפגע וסביבתו להתרגל, מעצם הפגיעה והמוגבלות.
חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975, הביא לרפורמה יסודית בתחום הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים בישראל ונועד להבטיח שכל נפגע בתאונת דרכים יפוצה. לשם כך הוטלה אחריות מוחלטת על כל נהג המעורב בתאונה כלפי הנפגעים בתאונה וחובת ביטוח בגין האחריות הפוטנציאלית, וכן בגין נזק שעלול להיגרם לנהג בתאונה עצמית. מכאן, שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, יהיה זכאי לפיצוי כספי (בהתאם למקרה), ללא קשר למידת אשמתו בתאונה.
נפרט בפניך את הפעולות שעליך לנקוט ואת המסמכים שעליך להגיש לנו, על מנת שנוכל להעניק לך שירות איכותי, יעיל ומהיר בעת הטיפול בתביעתך לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לך בתאונת הדרכים (להלן :"תאונה"), כהגדרתה בחוק.
לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה - לחץ כאן .
נהג המעורב בתאונה, יפנה אל חברת הביטוח אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב בו נהג.
נוסע המעורב בתאונה, יפנה אל חברת הביטוח אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב בו נסע.
הולך רגל המעורב בתאונה, יפנה אל חברת הביטוח אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב אשר פגע בו.
במידה וביטוח החובה התקף למועד התאונה הינו במנורה מבטחים, הנך מתבקש לעדכן אותנו, בדבר האירוע, ועם גמר הטיפול הרפואי ו/או התגבשות הנזק, להגיש דרישתך לפיצוי, בגין הנזקים המיוחדים והכלליים שנגרמו לך, בהתאם למפורט במסמך זה. במקרה של פגיעה קשה – אתה זכאי להגיש בקשה לתשלום תכוף/פיצוי חלקי בגין הנזקים המיוחדים שנגרמו לך על חשבון כספי הפיצוי הסופיים, וזאת, כל עוד לא הסתיים הטיפול והתגבש הנזק, בהתאם למפורט במסמך זה.
ניתן לשלוח מסמכי תביעה במסרון על ידי שליחת הספרה 5 לטלפון 050-8085700.
על מנת לתת מענה מהיר ויעיל, נבקשך להמציא לנו את המסמכים הבאים:
את המסמכים יש לשלוח למנורה מבטחים, אלנבי 115 תל אביב 6581708 לידי מחלקת תביעות גוף חובה או לפקס: 03-7604059.
(הערה: לאחר הגשת המסמכים שצוינו לעיל, עשויה החברה לדרוש פרטים ומסמכים נוספים לפי הצורך).
פתיחת תביעה
עם קבלת מסמכי התביעה ו/או קבלת הודעה על הנזק במשרדי החברה, יישלח אליך כתובע ו/או כמבוטח, מכתב המאשר את פתיחת התביעה ומכתב המפרט את רשימת המסמכים שהתקבלו בחברתנו ואילו מסמכים נדרשים לנו לצורך המשך טיפול.
בדיקת הכיסוי הביטוחי ונסיבות האירוע
עם פתיחת התביעה, חברתנו תבדוק את נסיבות האירוע והכיסוי הביטוחי (תוקף רישיון הנהיגה ותעודת ביטוח החובה). לצורך הבדיקה, ייתכן ויהיה צורך בבדיקות משלימות, כדוגמת העתקת תיק משטרה ו/או הזמנת חקירה ו/או הזמנת תיק רפואי וכד'. עם סיום הבדיקות, נודיעך עמדתנו.
לטופס ויתור סודיות מידע רפואי - לחץ כאן.
לפירוט בדבר אי זכאות לפיצויים או זכאות לפיצויים מופחתים ניתן לעיין בחוברת מערכת כללים ודף הסבר תביעות גוף חובה בעמודים 12-13, סעיפים 4, 5 - לחץ כאן.
תשלום התביעה
תשלום הפיצויים מבוצע באמצעות זיכוי חשבון הבנק על ידי מערכת ממוכנת. כדי למנוע עיכובים בתשלום הפיצויים, ועל מנת ליעל את הליך התשלום, על הנפגע/ת ו/או בא כוחו/ה להודיע מראש את פרטי חשבון הבנק, אליו מבקשים להעביר את כספי הפיצוי שיגיעו לנפגע/ת.
לטופס פרטי חשבון בנק - לחץ כאן.
התיישנות
אנו מפנים תשומת לבך, כי האפשרות להגיש תביעה בגין נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים מוגבלת על פי חוק ההתיישנות הרלוונטי וכי מרוץ ההתיישנות נפסק רק עם הגשת תביעה משפטית לבית משפט. לפרטים נוספים בנוגע להתיישנות תביעה ניתן לעיין בחוברת מערכת כללים ודף הסבר תביעות גוף חובה, בעמודים 15-16, סעיף 11 - לחץ כאן.
לחברתנו מוקד טלפוני הממוקם במטה החברה בתל-אביב. המוקד נועד לספק מידע בקשר לטיפול בתביעה ועדכון בנוגע לשלב בו התביעה נמצאת.
המוקד פועל בימים א'-ה' בשעות 8:00-17:00 ובימי ו', ערבי חג וחוה"מ בשעות 8:00-12:00. ניתן להתקשר למוקד תביעות חובה בטל': 03-7107116.
באתר האינטרנט של החברה ניתן למצוא, בין היתר, מעקב אחר התביעה ופירוט השלב בו נמצא הטיפול בתביעתך.
לעיון בחוברת המלאה המפרטת את חובותיך וזכויותיך במסגרת התהליך ואת אמנת השירות של מנורה מבטחים - חוברת מערכת כללים ודף הסבר תביעות גוף חובה - לחץ כאן.