דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

מדוע גם העסק שלך צריך ביטוח סייבר?

אחד מכל חמישה בתי עסק חווה תקיפת סייבר - האם שלך הוא הבא בתור? עו"ד עומר קרפט, מנהל מחלקת סיכונים מיוחדים במנורה מבטחים, על הסכנות והמגמות במרחב הקיברנטי - ודרכי ההתמודדות עם האיום הגובר
עו"ד עומר קרפט
מנהל מחלקת סיכונים מיוחדים
23.06.2022 | 5 דקות

אם לפני מספר שנים בודדות היינו שואלים את עצמנו מה הסיכוי שנותקף על-ידי האקרים – אירוע רציני, ממש כמו שרואים בסרטים, בו המחשבים שלנו יינעלו לפתע או שהמידע שלנו יוצפן ושנצטרך להוציא מכיסנו סכום לא קטן כדי לטפל בנזק שנגרם – נראה שהיינו מוטרדים במקצת, אך חוזרים במהרה לעיסוקינו הרבים.


עם זאת, בשנת 2022 המושג "אירוע סייבר" כבר ברור כמעט לכולנו.


יתרה מכך, נראה שהקורונה רק האיצה את הדיגיטליזציה שלנו. גם כעת, כאשר אנחנו מתרגלים לחיות לצד הקורונה וכלל המגבלות בוטלו, חברות רבות אימצו את המודל ההיברידי שבמסגרתו העובדים מגיעים למשרד מספר ימים בשבוע ובשאר הזמן עובדים מהבית. במקביל, גם כשמגיעים לעבודה, פגישות רבות עדיין מבוצעות באופן וירטואלי. למדנו שהשילוב הזה יכול בהחלט להיות טוב לשני הצדדים – המעסיקים והעובדים. 


גם בחיי היום יום שלנו, אנו נהנים מעולם שלם הנגיש לנו בלחיצת כפתור. הטכנולוגיה עוטפת אותנו וכמות המידע הקיים והנגיש גדלה באופן עצום, אלא שבאותה נשימה אנו גם נחשפים באופן ממשי למתקפות סייבר.


בדו"ח שפרסם מערך הסייבר הלאומי בשיתוף עם הלמ"ס עולה כי אחד מכל חמישה עסקים חווה תקיפת סייבר.


מהדו"ח עולה כי ככל שהעסק גדול יותר, כך הוא פועל בצורה משמעותית יותר בתחום הגנת הסייבר - מניטור, דרך בקרה ועד למניעה. מטבע הדברים, לחברות הגדולות יש יותר משאבים לכך - הרי אין להן ברירה, שכן אם לא יגנו על עצמן באופן ראוי ואם לא יהיו מוכנות לתרחישים שונים, הן עלולות לספוג נזקים כבדים.


עם זאת, לעסקים הקטנים והבינוניים אין את אותם המשאבים ויכולת ההתאוששות שלהם מאירוע סייבר מוגבלת יותר. עסק קטן שיידרש לתשלום כופר של עשרות או מאות אלפי דולרים, יחווה השבתה ממושכת או ייחשף לפגיעה במוניטין ואובדן אמון הלקוחות/ספקים – יתקשה מאוד להשתקם אחרי משבר שכזה. יתרה מכך, אלו בדיוק המטרות המועדפות על ההאקרים: הפריצה לעסקים הללו קלה יותר, תשלום הכופר לרוב אינו גבוה, כך שעסקים אלו לרוב משלמים בלית ברירה.


עוד עולה כי בשנת 2021 חל זינוק משמעותי של 20% במספר הדיווחים המאומתים כאירועי סייבר ביחס לאשתקד. בפועל נראה כי המספר גבוה הרבה יותר. לפי ההערכות, אירועים רבים כלל אינם מדווחים. בין אם כיוון שטרם התגלו או התגלו באיחור, ובין אם מן הטעם שבעלי העסקים אינם רוצים לדווח עליהם בשל החשש להיתבע על ידי צד שלישי או כדי להימנע מפגיעה במוניטין. בשל כך, ישנם אירועים שבהם בעל העסק יעדיף לשלם את הכופר או לשאת בעלות הנזק ותוצאותיו.



נלחמים באיום הסייבר


מנורה מבטחים ביטוח בע"מ נחשבת לפורצת דרך בתחום הסייבר, כאשר כבר בשנת 2014 החלה למכור פתרונות לסיכוני סייבר. בתחילת הדרך ראינו שעיקר לקוחותינו הן חברות גדולות, בינלאומיות, המחפשות כיסוי ביטוחי בסכומים גבוהים. כלל לא ראינו פניות מעסקים קטנים ובינוניים.


הצורך היה ברור – להציע ללקוחותינו תהליך מכירה קל, פשוט וידידותי.


מנורה סייבר, ביטוח סייבר ראשון מסוגו בענף הביטוח בישראל, מאפשר ללקוחות עסקיים ולסוכנים:  

  • לרכוש בקלות ובמהירות, תוך כ-3 דקות בלבד, פוליסת ביטוח סייבר – מכל מכשיר ומקום  
  • להתאים ב-8 שאלות קצרות את חליפת ההגנה המיטבית לפרופיל הסיכון של בית העסק  
  • לקבל 3 הצעות מחיר - ולבחור את החלופה המתאימה לצורכי העסק 


פוליסת ביטוח הסייבר של מנורה מבטחים מעניקה כיסוי בעל שלושה רבדים:

  1. כיסוי לנזקי העסק המבוטח, הכולל אובדן הכנסות של העסק, פגיעה במוניטין, עלות השבת מערכות המחשב לפעולה וטיפול באירועי כופר. 
  2. כיסוי נזקים הנגרמים לצד ג', הכולל נזק בשל דליפת מידע של לקוחות או פיצוי במסגרת תביעות ייצוגיות. 
  3. שירותי ניהול אירוע הכוללים ליווי על ידי צוות של מומחי סייבר, ייעוץ משפטי ויחסי ציבור.

נכתב על ידי עו"ד עומר קרפט

עו"ד עומר קרפט, מנהל מחלקת סיכונים מיוחדים.

בעל תואר במשפטים וניסיון של כעשור וחצי בתחומי ביטוח סיכונים מיוחדים. חובב טבע ובעלי חיים.


עו"ד עומר קרפט, מנהל מחלקת סיכונים מיוחדים.

בעל תואר במשפטים וניסיון של כעשור וחצי בתחומי ביטוח סיכונים מיוחדים. חובב טבע ובעלי חיים.