נזק תאונתי למבנה ו/או תכולה
נזק תאונתי למבנה ו/או תכולה
נגרם לך נזק תאונתי למבנה ו/או לתכולה? אל דאגה בדיוק לשם כך הינך מבוטח בחברתנו. בכוונתנו להעניק לך את הטיפול המקצועי והמסור ביותר וללוות אותך לכל אורך הדרך עד לסיום הטיפול בתביעה.
לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה- לחץ כאן.
הנחיות להגשת תביעה
מה עלי לעשות?
1. יש לדווח באופן מיידי לסוכן הביטוח לקבלת ייעוץ והסבר לגבי תהליך התביעה.
2. לחברתנו מוקד דיווח טלפוני המקבל דיווחים על אירועי נזק לרכוש. עם קבלת הדיווח, נפתחת תביעה חדשה על ידי המוקד ונשלח שמאי למקום האירוע.
מספר הטלפון של המוקד: 2000*.
3. בכדי שנוכל לטפל בתביעה במהירות וביעילות, עלינו להעביר את כל פרטי האירוע לשמאי שיישלח באמצעות המוקד הטלפוני.
לכן, על מנת לפתוח תביעה - חובה לציין: תאריך האירוע, שם המבוטח, מספר הפוליסה, תאור האירוע ופרטי צד ג׳ (במידה וקיים).
בנוסף, בכדי שנוכל ליצור עמך קשר באופן מהיר ויעיל, חובה לציין: כתובת עדכנית למשלוח מכתבים באמצעות הדואר, כתובת דואר אלקטרוני עדכנית, מספר טלפון קווי ונייד ומספר פקס.
לתשומת לבך: אם מדובר בנזקי מים אשר נגרמו לך על ידי רכוש מבוטחנו המבוטח במסגרת פוליסת דירה, יש לבדוק עם מבוטחנו את סוג הכיסוי אשר נרכש על ידו במועד עשיית הביטוח.
נתב - 073-3912610
בלו - 6337*
מסמכים שיש להעביר:
1. טופס תביעה מפורט ומלא על כל סעיפיו, לרבות דרישה בכתב. לטופס הודעה.
2. הצעות מחיר/אסמכתאות בדבר תיקון הנזק, לרבות ציון מועד פירעון התשלום.
3. קבלות רכישה של הרכוש הניזוק או אסמכתאות בדבר שווי הרכוש שניזוק.
4. אישור מכבי אש (במקרה של שריפה).
5. אישור אי הגשה
6. טופס פרטי חשבון בנק מלא וחתום לצורך הע ברת תגמולי הביטוח ישירות לחשבונך, במידה ויגיע לך פיצוי כספי. אם המבוטח הינו חברה בע״מ - יש לצרף, בנוסף, צילום שיק מבוטל כדוגמה.
את המסמכים הנדרשים עליך לשלוח באמצעות סוכן הביטוח שלך או לחילופין דרך אמצעי התקשורת הבאים:
- ניתן לשלוח מסמכי תביעה במסרון על ידי שליחת הספרה 5 לטלפון 050-8085700.
- באמצעות שירות מייל ייעודי - מהו שירות מייל ייעודי? לכתובת המייל t-prat@menora.co.il
- באמצעות פקס 03-5663969.
- באמצעות הדואר לכתובת:
מנורה חברה לביטוח בע"מ
מחלקת תביעות דירה ורכוש
זאב ז'בוטינסקי 23, רמת גן
ת.ד 1927
מיקוד 5211801
מה יקרה בהמשך?
מינוי שמאי לבדיקת הנזק:
1. מייד עם קבלת הודעה ממך על מקרה הביטוח, חברתנו תשקול להפנות שמאי או בקר שמאות לצורך הערכת גובה הנזק. השמאי או הבקר יערוך את השומה על פי שיקול דעתו המקצועי ובהתאם להוראות כל דין.
2. העתק מדו״ח השמאי יישלח אליך על ידנו ואנו נישא במלוא עלות שכר טרחת השמאי אשר מונה על ידנו.
התיישנות:
עפ"י חוק חוזה הביטוח, התשמ"א 1981, תקופת ההתיישנות של תביעת מבוטח לתגמולי ביטוח היא 3 שנים ממעוד קרות מקרה הביטוח. עצירת מרוץ ההתיישנות מתקיימת רק ע"י הגשת תביעה לבית משפט.
טיפול בתביעה:
לאחר בדיקת נסיבות האירוע, תקינות המסמכים שנדרשו וכן בדיקת הכיסוי הביטוחי של מבוטח מנורה מבטחים ואחריותו לנזקיך – נודיעך עמדתנו.
יצירת קשר
לחברתנו מוקד טלפוני הממוקם במטה החברה ברמת גן. המוקד פועל בימים א'-ה' בשעות 8:00-16:00, בימי ו', ערבי חג וחוה"מ יינתן מענה בצוות דיווח בלבד בין השעות 8:00-12:00.
מספר הטלפון של המוקד: 2000*.
באתר האינטרנט של החברה ניתן למצוא, בין היתר, מעקב אחר התביעה ופירוט השלב בו נמצא הטיפול בתביעתך. לבדיקת סטטוס תביעתך.
דפי הסבר
מערכת כללים ליישוב תביעות
למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה-01.07.2022 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 30.06.2022 - 01.09.2021 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.08.2021 - 01.09.2019 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.08.2019 - 01.05.2018 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 30.04.2018 - 01.08.2014 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.07.2014 - 01.01.2013 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.12.2012 - 01.03.2012 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 29.02.2012 - 01.06.2011 - לחצו כאן
האמור אינו מהווה תחליף לקריאת הוראות הפוליסה במקור. כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה, ולא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסה. התנאים המחייבים את החברה הינם תנאי הפוליסה בלבד. החברה לא תהיה אחראית לנזק מכל סוג שהוא שיגרם עקב הסתמכות על המידע הנ"ל ט.ל.ח.