דלג לתוכן הדף
קישור לדף הבית של מנורה
לאזור האישי

סיפור מבוטח - ביטוח נכות תעסוקתית מתאונה

אספקט שקיים בביטוחי תאונות אישיות הוא תאונות עבודה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין השנים 2009- 2012 נפגעו כ-50 אלף איש בתאונות עבודה כתוצאה מגורמים שונים. בין הגורמים ניתן למצוא: נפילה, גוף זר לעין, הרעלה, כוויות, קטיעות גפיים וכו'.

כפי שניתן לתאר, תאונות עבודה גורמות לנזקים באופן מיידי לא רק מהבחינה הרפואית אלא גם מהבחינה הכלכלית. כאשר זה מגיע לתאונת עבודה, מבוטחים לרוב חושבים כי המענה היחידי הוא הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי. אך כאן נכנס היתרון של ביטוח תאונות אישיות. הביטוח מציע מענה מידי למצוקות שיכולות לעלות בעקבות תאונות מסוג זה.

דוגמה זכורה במיוחד בקרב מיישבי התביעות היא מקרה של בחור צעיר באמצע שנות ה-30 לחייו, עצמאי ונשוי עם 3 ילדים. באופן מקרי ולרוע מזלו נפגע ב-2 תאונות עבודה בהפרש זמנים יחסית קצר. בתאונה הראשונה נפל המבוטח מסולם בזמן סידור סחורה בעבודתו ונחבל במרפק. בתוך זמן קצר קיבל פיצוי בגין שבר ביד. לאחר תקופה של כשנה, תקופה שלאחריה מתגבשת נכות צמיתה, הגיש המבוטח בקשה לפיצוי בגין נכות. מסמכיו נבדקו על ידי רופא חברה ולאחר תקופה קצרה קיבל פיצוי גם בגין הנכות שנותרה בידו.

בתאונת העבודה השנייה המבוטח החליק במדרגות לאחר יום עבודה ונחבל בצורה קשה בברך. בעקבות הפגיעה עלה חשד לשבר. מנורה מבטחים ליוותה את המבוטח עד לבירור מלא של החבות ומתן פיצוי בגין הנכות שנותרה לו.

בטיפול מול המבוטחים של מנורה מבטחים, בייחוד כאשר מדובר בסוג התאונות הללו, חשוב לתת להם מענה באופן מיידי עם הרבה תשומת לב והבנה לצורך מענה מהיר. במכתבי תודה רואים שמאמץ מיישבי התביעות השתלם, והמבוטחים מעריכים את מה שנעשה עבורם:

"פונה אליכם בעקבות השירות הפרטני, האדיב, הסבלני והמיוחד שכמותו לא קיבלתי מעולם משירות לקוחות מכל ספק ו/או חברה שהיא, את השירות הכי טוב קיבלתי מעובדת יקרה מחברתכם הגב' עו"ד רחלי ראזון מיישבת תביעות תאונות אישיות. אני חייב לציין שבעקבות השירות האדיב, המקצועי, הסבלני והמיוחד של הגב' עו"ד רחלי ראזון העברתי את אמי, אבי, ושלושת אחיי לחברתכם כמבוטחים חדשים בביטוח רכב, דירה, עסקים תאונות אישיות".

תאונת עבודה נוספת זכורה במיוחד עוסקת במשפחת עולים חדשים קשת יום. המשפחה רכשה פוליסת תאונות אישיות בהמלצת סוכנת הביטוח. בעל המשפחה שעסק בעבודות כפיים מזדמנות, נפל מגובה במהלך עבודתו ונחבל באופן קשה. פגיעתו כללה שבר חוליות בעמוד השדרה ושברים בצלעות. כתוצאה מהפגיעה המבוטח הפסיק לעבוד ונקלע למצב כלכלי קשה אף יותר.

הסוכנת פנתה והציפה את מצוקתו של המבוטח, uמאחר והועברו מסמכים מסודרים המשקפים היטב את נסיבות התאונה והנזק, התביעה שולמה בזמן מאוד קצר ובמלואה. כתוצאה מהפגיעה המבוטח נמצא זכאי לתגמולי ביטוח בגין שברים בסכום המוערך בסך של כ-60,000 ₪. המבוטח, שלא ציפה לסכום הפיצוי כה משמעותי, התרגש עד כדי דמעות והודה מקרב לב לסוכנת הביטוח ולמנורה מבטחים. סוכנת הביטוח כאות תודה שלחה מייל בו ציינה בתודה רבה את העזרה, היחס והלבביות של גב' אלה לוין: "ההיענות והזריזות תוך הבנה למצוקה, מהווה נוף ייחודי בעולם הביטוח".

אין ספק שמדובר בתאונות מאוד שגרתיות שמרתקות את המבוטחים לביתם למשך חודשים ארוכים, ובעזרת הפיצוי שהם מקבלים מחברת הביטוח הם מצליחים לעמוד על הרגליים ולהתקיים בכבוד.

מנורה מבטחים מציעה מגוון תוכניות ביטוח בריאות באמצעות סוכני הביטוח העובדים עם החברה. אם הנכם מבוטחים שלנו, אנו ממליצים כי תפנו לסוכן הביטוח שלכם לקבלת פרטים נוספים ולרכישה. באפשרותכם לאתר סוכן באיתורן הסוכנים או לפנות אלינו ואנו נחזור אליכם בהקדם.