דלג לתוכן הדף
קישור לדף הבית של מנורה
לאזור האישי

תביעות רכב - נזק חלקי

הרכב שלכם היה מעורב בתאונה וניזוק? אנחנו מצטערים לשמוע ומקווים שכולם בריאים ושלמים.

לגבי הנזק לרכב – בדיוק בשביל זה יש ביטוח של מנורה מבטחים. אנחנו נפעל להעניק לכם את הטיפול המקצועי והמסור ביותר וללוות אתכם עד לסיום הטיפול בתביעה.

מה עושים עכשיו? יש לכם שתי אפשרויות:
1. אם מישהו אחר (צד ג') אחראי לנזק ברכבכם, אתם יכולים לתבוע את הפיצוי ישירות ממנו או מחברת הביטוח שמבטחת את הרכב שלו.

במקרה כזה לא תירשם לחובתכם תביעה תחת הפוליסה ותוכלו לשמור על ההטבות של היעדר תביעות בזמן חידוש הביטוח. בנוסף, לא תשלמו השתתפות עצמית על תיקון הנזק.

2. אתם יכולים להגיש תביעה לכיסוי הנזקים על ידי הפעלת הפוליסה שלכם אצלנו. התביעה יכולה לכלול דרישה לפיצוי על הנזק הישיר שנגרם לרכב וכן על ירידת הערך שצפויה לו. במקרה זה יהיה עליכם לשלם השתתפות עצמית וכינון בהתאם לתנאי הפוליסה.

במקרה שתחליטו להגיש תביעה, אתם מוזמנים לעשות זאת בדרך המהירה והנוחה ביותר: הגשת טופס תביעה דיגיטלי או הגשת תביעה דרך אפליקציית וואטסאפ במספר 054-7108198.

מה בהמשך?
לאחר הגשת התביעה יהיה עליכם לבחור שמאי שיעריך את הנזק ולאחר מכן להחליט אם תרצו לתקן את הרכב במוסך הסדר או במוסך שאינו בהסדר.

תיקון במוסך הסדר
מוסכי הסדר הם מוסכים מורשים ועצמאיים שנבחרו על ידנו בקפידה במטרה שהמבוטחים שלנו יקבלו טיפול מקצועי מפוקח.

תיקון במוסך הסדר נותן לכם מגוון הטבות, וביניהן:

      - טיפול מהיר, יעיל ונוח במוסכים מורשים ומקצועיים.

      - השתתפות עצמית מופחתת.

      - התשלום בגין התיקון יועבר מאיתנו ישירות למוסך.

      - רכב חלופי מיידי.

     - אחריות לתיקון הרכב.

אם תפנו את צד ג' לתקן את רכבו במוסך הסדר של מנורה מבטחים והוא יעשה זאת, תקבלו מאיתנו 500 ש"ח.

תיקון הרכב במוסך שאינו בהסדר
אם תבחרו לתקן את הרכב במוסך שאינו בהסדר, התשלום יבוצע על ידכם ישירות למוסך. במקרה של אישור התביעה, נחזיר לכם את עלות התיקון בהתאם לדו"ח השמאי ובניכוי השתתפות עצמית ודמי קימום, בהתאם לתנאי הפוליסה.

מסלול "בזמן אמת"
במקרה שתעדכנו אותנו ישירות על הנזק שנגרם לרכבכם תוך 48 שעות ממועד האירוע, ובאישורו של סוכן הביטוח (אם יש לכם), נטפל בכם במסגרת מסלול מהיר שכולל את ההטבות הבאות:

מנהל תביעה אישי: שיעדכן אתכם באופן שוטף בכל הקשור לתביעה.

טיפול מהיר: הטיפול בתביעה יסתיים בתוך 7 ימים ממועד שליחת כל המסמכים הדרושים על ידי המבוטח.

פיצוי מהיר: אם הרכב תוקן במוסך הסדר ונגרמה לו ירידת ערך - הפיצוי עליה ישולם לכם בתוך 3 ימים מקבלת דו"ח השמאי.

הנחה בהשתתפות העצמית: גובה ההשתתפות העצמית לא יעלה על 1,600 ש"ח.

רוצים לדעת עוד? למידע נוסף

שלבי הגשת התביעה

שלב 1

הגשת תביעה דיגיטלית

שלב 2

מעקב סטטוס תביעה

לאזור האישי

שלבי הגשת התביעה

שלב 1

הגשת תביעה דיגיטלית

ממלאים טופס תביעה, מצרפים את המסמכים ושולחים

מסמכים שעליי לצרף

  1. צילום תעודת זהות ורשיון נהיגה של מי שנהג ברכב בעת האירוע.
  2. צילום תעודת זהות של בעל הרכב הרשום ברשיון הרכב.
  3. צילום רשיון הרכב.
  4. במקרה שבחרתם שמאי שלא מתוך רשימת שמאי החוץ: דו"ח שמאי בצירוף צילומים (במקרה שהשמאי נבחר מתוך רשימת השמאים של החברה הוא יעביר את הדו"ח ישירות אלינו).
  5. במקרה שהרכב תוקן במוסך שאינו מוסך הסדר – יש להעביר קבלות מקוריות בגין תיקון הרכב לשמאי הרכב שבדק את הרכב בפועל.
  6. במקרה שהרכב תוקן במוסך שאינו מוסך הסדר ואתם זכאים להחזר מע"מ באופן מלא או חלקי - צילום אישור משלטונות המע"מ או מרואה חשבון, על גובה ההחזר.
  7. אישור משטרה, אם המקרה דווח למשטרה.
  8. אישור היעדר תביעות מלא ל-3 שנים האחרונות, אם הרכב היה מבוטח במהלכן אצל מבטח אחר.
  9. במקרה שהרכב הורד מהכביש על ידי המשטרה - טופס הורדה מהכביש מקורי חתום בידי משטרת ישראל.
  10. במקרה של תביעת ירידת ערך - פירוט עבר התביעות של הרכב ב-3 השנים האחרונות וגם דו"ח שמאי המתייחס לכל תאונה, אם אירעה (אם הרכב היה מבוטח במהלכן אצל מבטח אחר).
  11. טופס פרטי חשבון בנק מעודכנים לצורך העברת תגמולי הביטוח ישירות לחשבונכם, אם יגיע לכם פיצוי כספי. אם המבוטח הוא חברה בע"מ – יש לצרף גם צילום שיק מבוטל.

לשירותכם

כל המידע שאתם צריכים - זמין בלחיצת כפתור

  • האם הרכב שלי מבוטח במנורה

    בדקו כאן האם רכבכם מבוטח במנורה
  • בדיקת סטטוס תביעות

    הגשתם תביעה? בדקו אם יש עדכון!
  • ספריית טפסים

    חפשו בקלות כל טופס שאתם זקוקים לו
  • מוקדי שירות לקוחות

    צרו קשר ישירות עם המוקד המתאים לכם
  • איתור נותני שירותי רכב

    כאן תוכלו למצוא נותני שירותי רכב העובדים עם מנורה מבטחים
  • ארכיון פוליסות

    כאן תמצאו כל פוליסת ביטוח של מנורה מבטחים
  • שאלות נפוצות

    מאגר התשובות הגדול לשאלות בנושא ביטוח וחיסכון

אזור הפוליסה שלך

כל הפעולות והמידע על הפוליסה באזור האישי

  • צפייה בפוליסות

    קבלו את כל המידע שצריך לגבי הביטוחים שלכם
  • עדכון פרטים

    מעדכנים לבד מידע אישי ופרטים שהשתנו
  • עדכון מבוטחים

    מוסיפים ומשנים מבוטחים בקלות

האמור אינו מהווה תחליף לקריאת הוראות הפוליסה במקור. כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה, ולא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסה. התנאים המחייבים את החברה הינם תנאי הפוליסה בלבד. החברה לא תהיה אחראית לנזק מכל סוג שהוא שיגרם עקב הסתמכות על המידע הנ"ל ט.ל.ח.