דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

תביעות רכב - אובדנים

רכבכם ניזוק והוגדר כ"אובדן כללי/גמור" או "אובדן להלכה"? אנחנו מצטערים לשמוע ומקווים שכולם בריאים ושלמים.

לגבי הנזק לרכב – בדיוק בשביל זה יש ביטוח של מנורה מבטחים. אנחנו נעניק לכם את הטיפול המקצועי והמסור ביותר ונלווה אתכם עד לסיום הטיפול בתביעה.

איזה אובדן נקבע לרכב?

אובדן כללי/גמור (Total Loss): כאשר שיעור הנזק עולה על 60% מערך הרכב (לא כולל מרכיב ירידת ערך) – ישולם מלוא ערך הרכב, הפוליסה תבוטל והרכב יורד מהכביש.

אובדן להלכה: כאשר השמאי החליט שערך הנזק עשוי להגיע ל-50% ויותר מערך הרכב (לא כולל מרכיב ירידת ערך) – ישולם מלוא ערך הרכב, הפוליסה תבוטל ללא החזר פרמיה והרכב יועבר לרשות חברת הביטוח.

למבוטחי "אוטו טופ" או אם נרכש כיסוי מיוחד בפוליסה, "אובדן" מוגדר כנזק בשיעור 50% מערך הרכב (לא כולל מרכיב ירידת הערך). במקרה כזה, ישולם מלוא ערך הרכב, הפוליסה תבוטל ללא החזר פרמיה והרכב יועבר לרשות חברת הביטוח.

מה עושים עכשיו? יש לכם שתי אפשרויות:
1. אם מישהו אחר (צד ג') אחראי לנזק ברכבכם, אתם יכולים לתבוע את הפיצוי ישירות ממנו או מחברת הביטוח שמבטחת את הרכב שלו.

במקרה כזה לא תירשם לחובתכם תביעה תחת הפוליסה ותוכלו לשמור על ההטבות של היעדר תביעות בזמן חידוש הביטוח. בנוסף, לא תשלמו השתתפות עצמית על תיקון הנזק.

2. אתם יכולים להגיש תביעה לכיסוי הנזקים על ידי הפעלת הפוליסה שלכם אצלנו.

במקרה שתחליטו להגיש תביעה, אתם מוזמנים לעשות זאת בדרך המהירה והנוחה ביותר: הגשת טופס תביעה דיגיטלי או הגשת תביעה דרך אפליקציית וואטסאפ במספר 054-7107050.

רוצים לדעת עוד? למידע נוסף

שלבי הגשת התביעה

שלב 1

הגשת תביעה דיגיטלית

שלב 2

מעקב סטטוס תביעה

לאזור האישי

שלבי הגשת התביעה

שלב 1

הגשת תביעה דיגיטלית

ממלאים טופס תביעה, מצרפים את המסמכים ושולחים

מסמכים שעליי לצרף

  1. צילום תעודת זהות ורשיון נהיגה של מי שנהג ברכב בעת האירוע.
  2. צילום תעודת זהות (צבעוני) של בעל הרכב הרשום ברשיון הרכב.
  3. רשיון הרכב המקורי.
  4. דו"ח שמאי בצירוף צילומים.
  5. אישור משטרה, אם המקרה דווח למשטרה.
  6. אישור היעדר תביעות מלא ל-3 שנים האחרונות.
  7. דו"חות שמאי לגבי נזקים קודמים, אם היו.
  8. במקרה שהרכב הורד מהכביש על ידי המשטרה - טופס הורדה מהכביש מקורי חתום בידי משטרת ישראל.
  9. ייפוי כוח להעברת בעלות חתום על ידי בעלי הרכב.
  10. מפתחות הרכב המקוריים והרזרביים, כולל שלטים, בצירוף קוד אישי סודי.
  11. טופס פרטי חשבון בנק מעודכנים לצורך העברת תגמולי הביטוח ישירות לחשבונכם, אם יגיע לכם פיצוי כספי. אם המבוטח הוא חברה בע"מ – יש לצרף גם צילום שיק מבוטל.
לשירותכם
כל המידע שאתם צריכים - זמין בלחיצת כפתור
  • האם הרכב שלי מבוטח במנורה
    בדקו כאן האם רכבכם מבוטח במנורה
  • בדיקת סטטוס תביעות
    הגשתם תביעה? בדקו אם יש עדכון!
  • ספריית טפסים
    חפשו בקלות כל טופס שאתם זקוקים לו
  • מוקדי שירות לקוחות
    צרו קשר ישירות עם המוקד המתאים לכם
  • איתור נותני שירותי רכב
    כאן תוכלו למצוא נותני שירותי רכב העובדים עם מנורה מבטחים
  • ארכיון פוליסות
    כאן תמצאו כל פוליסת ביטוח של מנורה מבטחים
  • שאלות נפוצות
    מאגר התשובות הגדול לשאלות בנושא ביטוח וחיסכון
אזור הפוליסה שלך
כל הפעולות והמידע על הפוליסה באזור האישי
  • צפייה בפוליסות
    קבלו את כל המידע שצריך לגבי הביטוחים שלכם
  • עדכון פרטים
    מעדכנים לבד מידע אישי ופרטים שהשתנו
  • עדכון מבוטחים
    מוסיפים ומשנים מבוטחים בקלות

האמור אינו מהווה תחליף לקריאת הוראות הפוליסה במקור. כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה, ולא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסה. התנאים המחייבים את החברה הינם תנאי הפוליסה בלבד. החברה לא תהיה אחראית לנזק מכל סוג שהוא שיגרם עקב הסתמכות על המידע הנ"ל ט.ל.ח.