דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

תביעה לקצבת נכות

אם אתם עמיתים שמבוטחים בקרנות הפנסיה של מנורה מבטחים וסובלים ממצב בריאותי שפוגע בעבודתכם, יש לכם אפשרות להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות (אובדן כושר עבודה) לקרן הפנסיה.

קצבת נכות יכולים לקבל רק עמיתים מבוטחים שלפחות 25% מכושרם לעבוד נפגע מחמת מצב בריאותם, וכתוצאה מכך הם לא מסוגלים לעבוד בעבודתם או בכל עבודה אחרת המתאימה להם לפי השכלתם, הכשרתם או נסיונם, במשך תקופה של למעלה מ-90 ימים רצופים. גם עמיתות מבוטחות שנמצאות בשמירת היריון במשך תקופה של למעלה מ-90 ימים רצופים.

שימו לב שקיימים מקרים שונים שבהם למרות אובדן כושר העבודה, לא יהיה עמית מבוטח זכאי לקצבת נכות, לרבות במקרה שבו לא הושלמה תקופת אכשרה בת 60 חודשים.

מידע מפורט ותשובות לשאלות נפוצות אפשר למצוא במדריך להגשת תביעת נכות.

את התביעה חובה להגיש לחברה עד 3 שנים מיום האירוע שבגינו מוגשת תביעת הנכות. תביעה שתוגש לחברה לאחר שחלפו 3 שנים – תתיישן ולא תתברר.

שלבי הגשת התביעה

שלב 1

הגשת תביעה דיגיטלית

להגשת תביעה
שלב 2

צירוף מסמכים

שלב 4

מעקב אונליין

לאזור האישי

שלבי הגשת התביעה

שלב 1

הגשת תביעה דיגיטלית

ממלאים את הטופס הדיגיטלי לבקשת קצבת נכות

להגשת תביעה

טפסים ומסמכים להגשת התביעה

טפסים להורדה

ערכה (קיט) לקצבת נכות - להגשת תביעה באופן ידני

מסמכים שעליי לצרף

  1. אישור רופא על אובדן כושר עבודה של לפחות 25% לתקופה של לפחות 91 יום רצופים.
  2. אישורים רפואיים התומכים בטענת העמית לאובדן כושר עבודה מתאריך האירוע הנטען.
  3. אישור מעסיק על ימי היעדרות מהעבודה.
  4. צילום ברור של תעודת הזהות של העמית, כולל הספח במצב פתוח.
  5. צ'ק או אישור על ניהול חשבון בנק.
  6. אם יש לכם הכנסה נוספת אישור מפקיד שומה על גובה המס שיש לנכות מקצבת הנכות.
  7. פטור מהמוסד לביטוח לאומי (לנכים שהוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכים בשיעור של 100%).
  8. במקרים מיוחדים יידרשו מסמכים נוספים.

לא מצאתם את כל המידע? למידע נוסף

לאן שולחים את מסמכי התביעה?

לשירותכם
כל המידע שאתם צריכים - זמין בלחיצת כפתור
  • ספריית טפסים
    חפשו בקלות כל טופס שאתם זקוקים לו
  • מוקדי שירות לקוחות
    צרו קשר ישירות עם המוקד המתאים לכם
  • איתור יועצים פנסיונים
    לחצו כאן לאיתור יועצים פנסיונים
  • שאלות נפוצות
    מאגר התשובות הגדול לשאלות בנושא ביטוח וחיסכון
לתיק הפנסיוני שלי
כל הפעולות והמידע על הפוליסה באזור האישי
  • ריכוז נתוני עמית

לידיעתך, תקנות הקרן מתעדכנות מעת לעת ובכל מקרה של סתירה בין האמור במידע המפורט לעיל לבין תקנות הקרן, הנוסח הקובע יהא זה הקבוע בנוסח תקנון הקרן כפי שיהיה במועד האירוע המזכה. בכל מקרה של הגשת בקשה יש לפנות לבירור במוקד השירות הטלפוני שמספרו 2000*


למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה-01.09.2021 - לחצו כאן.

למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה- 01.09.2019 - לחץ כאן.

למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה- 01.05.2018 - לחץ כאן.

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.08.2014 -30.04.2018 לחץ כאן.

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.07.2014 -01.01.2013 - לחץ כאן.

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.03.2012-31.12.2012 - לחץ כאן.

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.06.2011-29.02.2012 - לחץ כאן.