תביעה לקצבת נכות
אם אתם עמיתים שמבוטחים בקרנות הפנסיה של מנורה מבטחים וסובלים ממצב בריאותי שפוגע בעבודתכם, יש לכם אפשרות להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות (אובדן כושר עבודה) לקרן הפנסיה.
קצבת נכות יכולים לקבל רק עמיתים מבוטחים שלפחות 25% מכושרם לעבוד נפגע מחמת מצב בריאותם, וכתוצאה מכך הם לא מסוגלים לעבוד בעבודתם או בכל עבודה אחרת המתאימה להם לפי השכלתם, הכשרתם או נסיונם, במשך תקופה של למעלה מ-90 ימים רצופים. גם עמיתות מבוטחות שנמצאות בשמירת היריון במשך תקופה של למעלה מ-90 ימים רצופים.
שימו לב שקיימים מקרים שונים שבהם למרות אובדן כושר העבודה, לא יהיה עמית מבוטח זכאי לקצבת נכות, לרבות במקרה שבו לא הושלמה תקופת אכשרה בת 60 חודשים.
מידע מפורט ותשובות לשאלות נפוצות אפשר למצוא במדריך להגשת תביעת נכות.
את התביעה חובה להגיש לחברה עד 3 שנים מיום האירוע שבגינו מוגשת תביעת הנכות. תביעה שתוגש לחברה לאחר שחלפו 3 שנים – תתיישן ולא תתברר.
לסרטון הסבר על תלוש שכר קצבאות נכות ושארים - לחצו כאן
שלבי הגשת התביעה
שלבי הגשת התביעה
טפסים ומסמכים להגשת התביעה
טפסים להורדה
ערכה (קיט) לקצבת נכות - להגשת תביעה באופן ידני
מסמכים שעליי לצרף
- אישור רופא על אובדן כושר עבודה של לפחות 25% לתקופה של לפחות 91 יום רצופים.
- אישורים רפואיים התומכים בטענת העמית לאובדן כושר עבודה מתאריך האירוע הנטען.
- אישור מעסיק על ימי היעדרות מהעבודה.
- צילום ברור של תעודת הזהות של העמית, כולל הספח במצב פתוח.
- צ'ק או אישור על ניהול חשבון בנק.
- אם יש לכם הכנסה נוספת אישור מפקיד שומה על גובה המס שיש לנכות מקצבת הנכות.
- פטור מהמוסד לביטוח לאומי (לנכים שהוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכים בשיעור של 100%).
- במקרים מיוחדים יידרשו מסמכים נוספים.
לא מצאתם את כל המידע? למידע נוסף
לאן שולחים את מסמכי התביעה?
- ספריית טפסיםחפשו בקלות כל טופס שאתם זקוקים לו
- מוקדי שירות לקוחותצרו קשר ישירות עם המוקד המתאים לכם
- איתור יועצים פנסיוניםלחצו כאן לאיתור יועצים פנסיונים
- שאלות נפוצותמאגר התשובות הגדול לשאלות בנושא ביטוח וחיסכון
- סרטון הסברלתלוש השכר קצבאות נכות ושארים
לידיעתך, תקנות הקרן מתעדכנות מעת לעת ובכל מקרה של סתירה בין האמור במידע המפורט לעיל לבין תקנות הקרן, הנוסח הקובע יהא זה הקבוע בנוסח תקנון הקרן כפי שיהיה במועד האירוע המזכה. בכל מקרה של הגשת בקשה יש לפנות לבירור במוקד השירות הטלפוני שמספרו 2000*
למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה-01.09.2021 - לחצו כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה- 01.09.2019 - לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה- 01.05.2018 - לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.08.2014 -30.04.2018 לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.07.2014 -01.01.2013 - לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.03.2012-31.12.2012 - לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.06.2011-29.02.2012 - לחץ כאן.