מדיניות פרטיות - אפליקציית ON
מדיניות פרטיות זו מפרטת את סוגי המידע האישי המתקבלים לגביך במסגרת השימוש באפליקציית ON מבית מנורה מבטחים ביטוח בע"מ (להלן: "מנורה" או כל פנייה בגוף ראשון ו"האפליקציה", בהתאמה) וברישום אליה, וכן את השימושים במידע כאמור, אבטחתו וזכויותיך לגביו.
האפליקציה מאפשרת קבלת שירותים במסגרת פוליסות ביטוח (להלן: "הפוליסות"), אלו:
- פוליסת ביטוח מקיף לרכב "ON" או הרחבת כיסוי "ON" לפוליסת ביטוח מקיף לרכב (להלן: "פוליסת הרכב"), המבוססת על תשלום מותאם אישית לפי אופי נהיגה, היקף השימוש בפועל ונסיבות שונות (כמו למשל נהיגה בשעות מסוימות), ולכן נדרשות הרשאות גישה בהתאם.
- פוליסת נסיעות לחו"ל של מנורה on demand (להלן: "פוליסת on demand"), המאפשרת למבוטח להפעיל את הפוליסה כאשר הוא יוצא מגבולות מדינת ישראל ולכבות אותה ידנית, או אוטומטית.
- פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל של מנורה שלא באמצעות שירותי on demand (להלן: "פוליסת הנסיעות").
בנוסף לאמור במסמך זה, עיבוד המידע במסגרת הפוליסות והאפליקציה כפוף גם למדיניות הפרטיות הכללית של קבוצת מנורה מבטחים המופיעה כאן [https://www.menoramivt.co.il/general/privacy-policy] (להלן: "מדיניות הפרטיות הכללית"). בכל מקרה של סתירה בין מסמך זה לבין מדיניות הפרטיות הכללית יגבר האמור במסמך זה. מדיניות פרטיות זו באה להוסיף על תנאי השימוש של האפליקציה ותנאי הפוליסה, ולא לגרוע מהם. על שירותים ספציפיים עשויות לחול הוראות נוספות.
ככלל, לא חלה עליך חובה חוקית למסור לנו מידע אישי אודותיך, אך סירובך לעשות כן עלול למנוע מאיתנו לספק לך שירותים מסוימים במסגרת האפליקציה, ובמקרים רבים סירוב כאמור עלול למנוע מאיתנו את האפשרות למכור לך את הפוליסה או להעניק לך כיסוי ביטוחי במסגרת הפוליסות.
סוגי מידע שנאספים במסגרת תפעול השירותים הניתנים דרך האפליקציה ואופן האיסוף
במסגרת הפעלת האפליקציה, יאספו לגביך סוגי המידע הבאים עבור כל אחת מהפוליסות, אלא אם צוין מפורשות שהמידע נאסף עבור פוליסה מסוימת. כתלות במכשיר הטלפון הנייד שברשותך, סוג מערכת ההפעלה שלו וגרסתה, חלק מהמידע יכול להיאסף רק לאחר מתן הרשאות מתאימות על ידך או להיאסף באופן אוטומטי מעצם התקנת האפליקציה.
מידע שתמסור כחלק מהרישום לאפליקציה והשימוש בה:
מידע שתמסור לנו ישירות בעת הרישום לאפליקציה, לרבות מספר תעודת זהות ומספר טלפון נייד, אך גם הסכמות והרשאות שנתת למערכת ההפעלה במכשיר הטלפון הנייד שברשותך, תמונות פרופיל שהעלית, ומסמכים ששלחת.
מידע שמתקבל מצדדים שלישיים:
מידע שיתקבל מצדדים שלישיים לבקשתך / בהתאם להרשאתך, כמו למשל מידע שיתקבל במנורה מבעל הפוליסה ו/או מהסוכן כדי לצרף אותך לפוליסה ולשלוח לינק לצורך רישומך לאפליקציה.
מידע שנאסף מהטלפון באמצעות האפליקציה:
• לגבי מבוטחים בפוליסת הרכב: העלאת תמונה לפרופיל האישי. לצורך כך תתבקש הרשאת גישה לגלריה ולמצלמה.
• לגבי מבוטחים בפוליסת on demand ופוליסת הנסיעות: מידע על מיקום לצורך מתן והצגת שירותים מבוססי מיקום, כגון שירות איתור רופא קרוב. לצורך כך תתבקש הרשאת גישה לשירותי מיקום במכשיר.
• העלאת מסמכים וצילומים לצורך הגשת תביעה באמצעות האפליקציה. לצורך כך תתבקש הרשאת גישה לגלריה ולמצלמה.
מידע שנאסף על-ידי האפליקציה באופן אוטומטי ורציף:
• לגבי מבוטחים בפוליסת הרכב: מידע שמזהה נסיעה, מידע בקשר למיקום, מרחק ומשך הנסיעה ועצירות בדרך, מידע שמלמד על אופי הנהיגה: מידע כגון, בלימות והאצות, שימוש במכשיר הטלפון הנייד תוך כדי הנסיעה (כולל הזזתו בזוויות שונות, הפעלתו, שיחות בו ומשלוח הודעות דרכו), מהירות נהיגה, ושעת הנסיעה.
לצורך כך, נדרשות הרשאות הגישה הבאות: שירותי מיקום כשהאפליקציה פועלת וברקע (חובה); חיבור ל Bluetooth (BT) (חובה); הרשאה לחיישני תנועה ותאוצה במכשיר ("פעילות גופנית") (חובה); איסוף מידע על יתרת סוללה כדי לוודא שקיימת יתרת סוללה מספקת לצורך הפעלת האפליקציה (חובה); ביטול מיטוב סוללה כדי לאפשר לאפליקציה לעבוד ברקע ללא מגבלות הנובעות מיתרת הסוללה (חובה).
• לגבי מבוטחים בפוליסת on demand: מידע על המצאות בישראל או בחו"ל לצורך וידוא נוכחות בישראל להפעלת הפוליסה וסיום הפוליסה באופן אוטומטי. לצורך כך, נדרשת הרשאת גישה לשירותי מיקום כשהאפליקציה פועלת וברקע (חובה).
כל הפרטים ביחד שצויינו לעיל ייקראו: "המידע".
נוטיפיקציות (notifications) / הצגת הודעות
במסגרת השימוש באפליקציה, תתבקש לפי בחירתך לאפשר לה לשלוח לך נוטיפיקציות (notifications) או להציג לך הודעות והתראות לצורך משלוח הצעות שיווקיות, ועדכונים בנושאים הבאים:
1. לגבי מבוטחים בפוליסת הרכב: הנסיעה, הכיסוי הביטוחי של הנסיעה, מצב חבילת הנסיעה ועדכונים לגבי הטבות בקשר עם צבירת הנקודות וביחס למוצרים אחרים של מנורה.
2. לגבי מבוטחים בפוליסת on demand: הפעלת וסיום הפוליסה, הכיסוי הביטוחי של הנסיעה, מצב חבילת הנסיעה, וסטאטוס הטיפול בשירותים שניתנים למבוטח באפליקציה.
3. לגבי מבוטחים בפוליסת הנסיעות: הכיסוי הביטוחי של הנסיעה, סטאטוס הטיפול בשירותים שניתנים למבוטח במסגרת האפליקציה.
בחלק מן המכשירים ההרשאה ניתנת כברירת מחדל במסגרת תהליך ההרשמה לאפליקציה, אך ניתן לשנותה בכל שלב בהגדרות האפליקציה או מערכת ההפעלה. שים לב, ללא קשר להעדפותיך נוכל לשלוח אלייך הודעות שהדין מאפשר לנו לשלוח גם בלי הסכמתך.
השימושים במידע
כל המידע שייאסף במסגרת האפליקציה ישמר לתקופה כדין, ועשוי במהלכה לשמש (לבדו או ביחד עם מידע אחר אודותיך שקיים אצלנו) ליישוב תביעות וגם לתמחור פוליסות עתידיות אצל מנורה.
המידע ישמש גם לצורך מחקר ומשלוח הצעות שיווקיות, כולל הצעות מותאמות אישית (כגון הצעות על בסיס מיקום), בין היתר באמצעות הצגת הצעות אלו ב- notification באפליקציה.
בנוסף, יחולו ההוראות שלהלן לגבי הפוליסות השונות, לפי העניין:
פוליסת הרכב
המידע ישמש את מנורה בעיקר לצורך הפעלת הכיסוי הביטוחי על פי הפוליסה וכן לצורך תמחור דמי הביטוח בגין כיסוי ביטוחי לשימושי נהיגה, אך גם לצורך מחקר ומשלוח הצעות שיווקיות, כולל הצעות מותאמות אישית (כגון הצעות על בסיס מיקום), בין היתר באמצעות הצגת הצעות אלו ב- notification באפליקציה.
המידע ישמש להסקת מסקנות לגבי הנסיעה ולקביעת ציון שיוביל לדירוג כל נסיעה. כך למשל, נסיעות ייחשבו למסוכנות יותר, ובהתאם יקבלו דירוג "נמוך" יותר, לפי אורך הנסיעה, שעת הנסיעה, ותנאי הכביש, זאת בנוסף לדירוג איכות הנהיגה שייקבע, בין היתר, בהתחשב בהאצות ועצירות פתאומיות, מהירות גבוהה, עייפות (שמוערכת גם על בסיס משך הנסיעה), ומאפיינים אחרים של נהיגה מסוכנת.
בסיום כל נסיעה נשמר סיכום שלה. באפשרותו של כל נהג לצפות בהיסטוריית הנסיעות שלו באפליקציה במהלך כל תקופת הביטוח וכל עוד הפוליסה בתוקף. בנוסף, יוכל כל נהג לצפות במהלך 3 חודשים לאחר תום תקופת הביטוח בפוליסה, בהיסטוריית הנסיעות שלו במהלך 12 חודשים עד אותה נקודת זמן. יצוין, כי גם מבוטח שחידש את הפוליסה יוכל לצפות בהיסטוריית הנסיעות שלו במשך 12 החודשים האחרונים, אך זאת רק במהלך 3 החודשים הראשונים שלאחר סיום הפוליסה הקודמת. מידע על היסטוריית נסיעות יישמר אצל מנורה כדין.
שיתוף מידע בין מבוטחים תחת אותה פוליסה
כאמור, בסיום כל נסיעה נשמר סיכום שלה. נדרש שיתוף של מידע בין הנהגים המבוטחים תחת הפוליסה לגבי היסטוריית הנסיעות (כהגדרתה להלן) של כל נהג המבוטח תחת הפוליסה, כולל הנקודות שצבר כל אחד מהם וההטבות שהתקבלו כתוצאה מצבירתן. רישום כנהג בפוליסה והתקנת האפליקציה מהווים הסכמה לשיתוף מידע כאמור.
בנוסף, בעל הפוליסה יכול לראות, בפרקי הזמן המוזכרים בפסקה הקודמת, את הפרטים הבאים, כולם או חלקם, לגבי היסטוריית הנסיעות של הנהגים הרשומים תחת הפוליסה שבבעלותו: משך הנסיעה, תאריך הנסיעה, שם הנהג, אופי ואיכות הנהיגה (כמפורט לעיל), דירוג הנסיעה, כמות הנקודות שנצברה בנסיעה וסטטוס ערעור (אם יש) ("היסטוריית הנסיעות"), אולם לא יוצגו לו פרטים כגון מוצא, יעד, שעת התחלה ושעת סיום של הנסיעה.
פוליסת on demand
המידע ישמש את מנורה בעיקר לצורך הפעלת וסיום הכיסוי הביטוחי על פי תנאי הפוליסה.
פוליסת on demand ופוליסת הנסיעות
המידע, לרבות מידע רפואי שלך או של מבוטחי המשנה (ככל שישנם), ישמש את מנורה גם לצורך מתן שירותים נוספים למבוטחים, לרבות רכישת פוליסות, יצירת קשר עם מוקד רפואה דחופה, יצירת קשר עם מוקד איתור וחילוץ, איתור שירותי רפואה מקומיים וקרובים, התייעצות עם רופא דובר עברית, הגשת וניהול מידע הנוגע לתביעת החזר מיידי, וכן שירותים נוספים כמפורט בתנאי השימוש.
העברת מידע לצדדים שלישיים
מנורה עשויה להעביר את המידע לצדדים שלישיים, בארץ או בחו"ל, ובין היתר גם לארה"ב ו/או למדינות שבהן רמת ההגנה על הפרטיות פחותה מזו הקבועה בדין הישראלי, לצורך המטרות המותרות למנורה על פי דין או על פי מדיניות פרטיות זו ועל פי מדיניות הפרטיות הכללית, כגון:
- העברת מידע לספקים וקבלני משנה לצורך אספקת השירותים למבוטח על פי הפוליסה הרלוונטית וכן לצורך תפעולה עבור מנורה, ולצורך אספקת שירותים מסוימים שיכולים להינתן למבוטח באמצעות האפליקציה, כולל מידע רפואי במקרה של הפניה לשירות רפואי.
- העברת מידע הנדרשת על פי דין או בהתאם לדרישת רשות מוסמכת.
- העברת עסקים, מיזוג, רכישה או מכירה של פעילות של מנורה, או במסגרת משא ומתן לפעולות כאמור.
- העברת מידע לגוף או לאדם שהוסמך על ידך לקבל את המידע, או במקרה שבו ביקשת או הסכמת למנורה להעביר מידע לגוף או לאדם כאמור.
אבטחת מידע
מנורה נוקטת אמצעי אבטחה סבירים ומקובלים כדי לשמור על המידע האישי שלך. למרות האמור, קיים סיכון של חדירה למאגרי הנתונים של מנורה. אשר על כן, כל עוד מנורה משתמשת באמצעי אבטחה סבירים, מנורה לא תהא אחראית לנזק שנגרם בעקבות חדירה בלתי מורשית לאפליקציה והעברת מידע אישי אודותיך לצד ג' כלשהו כתוצאה מחדירה בלתי מורשית כאמור. כמו כן, כמשתמש באפליקציה חלה עליך האחריות לפעול למניעת חדירת וירוסים למכשיר שברשותך, ומנורה פטורה מכל אחריות לעניין זה שהינו באחריותך הבלעדית.
יצירת קשר
ניתן לפנות אל שירות הלקוחות שלנו בכל שאלה ובבקשה להסרת המשתמש, בטלפון 2000* או למוקד התמיכה הטכנית שלנו בטלפון 03-7108794.
המסמך מנוסח בלשון זכר אך מתייחס לנשים וגברים כאחד.
תאריך עדכון אחרון: 31.7.2024