דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה

על מנת לאפשר לנו לטפל בתביעתכם ביעילות, נבקשכם למלא את השאלון המצ"ב ולצרף את המסמכים הרלבנטיים המפורטים בלשונית "הנחיות להגשת תביעה". (לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader. אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה - לחץ כאן). באפשרותכם לצפות בסטטוס התביעות שהגשתם בחברתינו באזור המידע האישי. רשומים למידע האישי? לחצו כאן לכניסה.

הנחיות להגשת תביעה

מה עליי לעשות?

1. עליך לפנות לחברה ולהודיע על האירוע בכתב באמצעות טופס התביעה. באפשרותך להיעזר בסוכן הביטוח שלך.

2. באפשרותך להגיש תביעה באופן דיגיטלי פשוט ומהיר מהמחשב או מהטלפון הנייד שלך.
לחצו כאן - להגשת תביעה באופן דיגיטלי.

3. בטופס התביעה, הנך מת בקש לבחור את אופן משלוח ההודעות בדבר מהלך הבירור בתביעתך. האפשרויות הקיימות הן דואר ישראל או דואר אלקטרוני (מייל מאובטח). אם לא תבחר את אופן הדיוור, ההודעות יישלחו בדואר ישראל. ככל שהינך מיוצג על ידי עורך דין, ההודעות יישלחו אליו. אם הנך מבקש לשלוח הודעות אלו באמצעות דואר אלקטרוני, אנא הקפד על מילוי כתובת המייל של עורך הדין.

4. את המסמכים הנדרשים עליך לשלוח באמצעות סוכן הביטוח שלך או לחילופין דרך אמצעי התקשורת הבאים: ◦ניתן לשלוח מסמכי תביעה במסרון על ידי שליחת הספרה 5 לטלפון 050-8085700.

  • באמצעות שירות מייל ייעודי - מהו שירות מייל ייעודי? לכתובת המייל tviotlife@menora.co.il.
  • באמצעות הדואר לכתובת:
    מנורה מבטחים ביטוח בע"מ
    מחלקת תביעות חיים
    ת.ד 927
    ת"א 6100802
  • באמצעות פקס מספר 03-7608032.

5. עם קבלת פנייתך בחברה, יישלח אליך מכתב המציין את מספר התביעה ומספר הפוליסה הרלוונטית. מכתב זה יכלול את המידע אודות המסמכים החסרים והנחיות להמשך הבירור.

אילו מסמכים לצרף?

להלן הנחיות בכל הנוגע למסמכים ולמידע שיש להגיש לחברת הביטוח, על מנת שנוכל לטפל בתביעתך במהירות האפשרית ולשביעות רצונך.

1. טופס ההודעה על תביעה במקרה של אובדן כושר עבודה , כולל את החלקים הבאים:

  1. חלק א' - כולל את פרטיו האישיים של המבוטח וכן את פרטי מקרה הביטוח.
  2. חלק ב' - "טופס בקשת מידע רפואי וויתור סודיות״ ייחתם על ידי המבוטח ועל-ידי עד לחתימה.

2. במקביל למילוי טופס ההודעה על מקרה של אובדן כושר עבודה, יש להעביר לחברה את האישורים הבאים:

  • אישורים רפואיים
    *
    אישורים רפואיים על חופשת מחלה, לתקופות מוגדרות מרופא מקצועי או מרופא תעסוקתי מעבר לתום תקופת ההמתנה הנקובה בפוליסה.
    * סיכומי מחלה מבית החולים.
    * אם הוגשה תביעה למוסד לביטוח לאומי יש להעביר אישורים מהמוסד לביטוח לאומי והעתקי פרוטוקולים מלאים של הועדות הרפואיות שעברת. יש לציין כי אין בהחלטת המוסד לביטוח לאומי בכדי לקבוע את חבותנו בתביעה.
  • אישורים על שכר/תקופת עבודה - מבוטח עצמאי
    *
    אישור רואה חשבון על הכנסה שנתית החייבת במס או דו"ח שומה לשנה שקדמה למקרה הביטוח.
    * אישור רואה חשבון על הכנסתך לאחר מקרה הביטוח, ככל שקיימות הכנסות.
  • אישורים על שכר/תקופת עבודה - מבוטח שכיר
    *
    12 תלושי שכר חודשיים אחרונים לפני קרות מקרה הביטוח או טופס 106.
    אם חזרתך לעבודתך באופן מלא או חלקי, תלושי שכר מיום חזרתך לעבודה.
  • טופס 101 - מצ"ב קישור לטופס.
    *
    בהתאם להנחיות רשות המיסים, כל מקבל קצבה נדרש למלא טופס 101 מידי שנה.
    * יש להקפיד ולמלא את כל הסעיפים הרלוונטיים בטופס. אם קיימת הכנסה נוספת, יש להצהיר על כך בסעיף ה' ולצרף תיאום מס לשנת המס הנוכחית, אשר יופנה לחברת "מנורה מבטחים ביטוח בע"מ".
    * את הטופס המלא יש לשלוח לפקס מספר 03-7608032 או באמצעות הדואר לכתובת מנורה מבטחים ביטוח בע"מ, עבור מחלקת תביעות ביטוח חיים, ת.ד 1927 רמת גן 5251102, או באמצעות כתובת המייל tviotlife@menoea.co.il.
    * לתשומת ליבך, to לא יתקבל טופס 101 מלא וחתום, נאלץ לראותך כבעל הכנסה נוספת ולנכות מהפיצוי החודשי מס מקסימלי בשיעור 48%.
  • העתק שיק מבוטל או אישור על חשבון בנק

ברצוננו להדגיש כי לאחר הגשת המסמכים שצויינו לעיל, עשויה החברה לדרוש פרטים ומסמכים נוספים לפי הצורך. אנו מודים מראש על שיתוף הפעולה להשגת המידע והמסמכים האמורים לעיל לשם קידום הטיפול בתביעה.


טופס תביעה - למילוי טופס ידני לחצו כאן

מה יקרה בהמשך?

תוך 30 יום מהרגע שיהיה בידינו את כל הדרוש לבירור התביעה נודיע לך את החלטנו בתביעה. בכל מקרה של בעיה או שאלה, הנכם מוזמנים לפנות למוקד תביעות ביטוח חיים בטלפון 03-7107680.

להגשת ​בקשת ערעור על תביעה: לחץ כאן.

באיחוליי החלמה מהירה ובריאות שלמה!

הליך בירור ויישוב תביעות

לדפי ההסבר - בהליך בירור ויישוב תביעות ביטוח חיים - לחצו כאן

מערכת הכללים ליישוב תביעות

  • למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מתאריך 01.09.2021 - לחצו כאן .
  • למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מתאריך 01.05.2018 - לחצו כאן.
  • מערכת הכללים ליישוב תביעות החל מתאריך 01.08.2014 - לחצו כאן.
  • למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף מתאריך 01.01.2013 עד תאריך 31.07.2014 - לחצו כאן.
  • למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף מתאריך 01.06.2011 עד תאריך 31.12.2012 - לחצו כאן.

כל האמור כפוף לתנאי הפוליסות, לסייגיהן, ולנהלי קבוצת מנורה מבטחים כפי שיקבעו מעת לעת. האמור לא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסות, והתנאים המחייבים את קבוצת מנורה מבטחים הינם תנאי הפוליסות בלבד. קבוצת מנורה מבטחים לא תהיה אחראית לכל נזק ו/או הפסד ו/או הוצאה כלשהי ו/או נזק עקיף או תוצאתי אחר מכל סוג שהוא שיגרמו, למאן דהוא, כתוצאה מההסתמכות על המידע.המידע כפוף להוראות כל דין, ולהסדרים התחיקתיים הרלוונטיים.בכל מקרה של סתירה בין המידע שאקבל במסגרת השירות באתר לבין המידע המצוי במשרדי ובספרי קבוצת מנורה מבטחים, יהיה המידע המצוי בידי מנורה מבטחים המידע המחייב.