דלג לתוכן הדף
דלג לתוכן הדף
|

נזק לצד ג' - תיקון במוסך שאינו בהסדר

נזק לצד ג' - תיקון במוסך שאינו בהסדר

נגרם לך נזק ע"י רכב המבוטח במנורה מבטחים? תוכל לתקן את רכבך במוסך לפי בחירתך ולתבוע מאתנו את החזר נזקך.

לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה- לחץ כאן.

הנחיות להגשת תביעה

מה עלי לעשות?

יש להעביר לחברתנו מכתב דרישה ומסמכים אשר יפורטו בהמשך.

אלו מסמכים לצרף:

1. חוות דעת של שמאי מוסמך בצרוף תצלומי נזק מקוריים.
2. חשבוניות תיקון וקבלות מקוריות. אם הנך זכאי להחזר מע"מ, באופן מלא או חלקי, עליך להמציא לנו צילום אישור משלטונות המע"מ / רואה חשבון, על גובה קיזוז זה.
3. קבלה על תשלום בפועל, בנוסף לחשבונית.
4. אישור מקורי מחברת הביטוח שלך (חתום בחותמת החברה), כי לא תבעת מהם דבר בגין התאונה. לחילופין, אם רכבך מבוטח בביטוח חובה בלבד – נא העבר תצהיר על כך, כשהוא חתום ומאושר ע"י עו"ד.
5. טופס הודעה על תאונת דרכים המפרט את תאריך האירוע, תאור האירוע ותרשים ברור של התאונה, מיקום הפגיעות ברכב התובע ומיקום הפגיעות ברכב מבוטחנו, מספר הרכב שלך וכן של מבוטחנו, מספר הפוליסה של מבוטחנו, פרטי הנהג ברכב מבוטחנו ופרטי הנהג ברכב התובע, כולל מספרי טלפון.
6. צילום ברור וקריא של תעודת הזהות שלך.
7. צילום רשיון של הרכב.
8. אם הנך תובע ירידת ערך או את ערכו של הרכב (במקרה של אובדן גמור או אובדן להלכה) – נא המצא לנו את עבר התביעות של הרכב ל־ 3 השנים האחרונות (גליון העדר תביעות), מהמבטח הרלוונטי באותן שנים, ואם היו תאונות – העתק דו"ח שמאי המתייחס לכל תאונה בנפרד.
9. צילום תיק המשטרה, אם קיים.
10. טופס הסכמה למסירת מידע ממשרד הרישוי על עברו של הרכב.
11. אם הנך עו״ד המייצג תובע – יפוי כח ממרשך.
12. עבור תביעת הפסדים שנגרמו עקב הפעלת פוליסת הביטוח אצל מבטחת רכבך, יש להמציא בנוסף: אישור הפסדים מהחברה המבטחת את רכבך, גליון העדר תביעות והעתקי פוליסות רלבנטיות מהן ניתן ללמוד על הפסד הנחת העדר התביעות באם היתה.
13. טופס פרטי חשבון בנק ובנוסף צילום המחאה מבוטלת או אישור רשמי של הבנק על פרטי החשבון, לצורך העברת התשלום המגיע לך ישירות לחשבונך, אם תהיה זכאי לכך. לטופס פרטי חשבון בנק

את המסמכים הנדרשים עליך לשלוח באמצעות סוכן הביטוח שלך או לחילופין דרך אמצעי התקשורת הבאים:

  • ניתן לשלוח מסמכי תביעה במסרון על ידי שליחת הספרה 5 לטלפון 050-8085700.
  • באמצעות שירות מייל ייעודי - מהו שירות מייל ייעודי? לכתובת המייל t-prat@menora.co.il
  • באמצעות הדואר לכתובת:
    מנורה חברה לביטוח בע"מ
    מחלקת תביעות רכב
    ת.ד 1927
    רמת גן 5251102
  • באמצעות פקס: 03-5663969

התיישנות

עפ"י חוק חוזה הביטוח, התשי"ח 1958, תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח לצד שלישי היא 7 שנים ממועד קרות מקרה הביטוח. עצירת מרוץ ההתיישנות מתקיימת רק ע"י הגשת תביעה לבית משפט.

מה יקרה בהמשך?

לאחר בדיקת נסיבות התאונה ותקינות המסמכים שנדרשו וכן בדיקת הכיסוי הביטוחי של מבוטח מנורה מבטחים ואחריותו לנזקיך – נודיעך עמדתנו.

יצירת קשר

לחברתנו מוקד טלפוני הממוקם במטה החברה ברמת גן. המוקד פועל בימים א'-ה' בשעות 8:00-16:00, בימי ו', ערבי חג וחוה"מ יינתן מענה בצוות דיווח בלבד בין השעות 8:00-12:00.
מספר הטלפון של המוקד: 2000*. 

באתר האינטרנט של החברה ניתן למצוא, בין היתר, מעקב אחר התביעה ופירוט השלב בו נמצא הטיפול בתביעתך. לבדיקת סטטוס תביעתך .

מערכת כללים ליישוב תביעות

למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה-01.07.2022 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 30.06.2022 - 01.09.2021 - לחצו כאן
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.08.2021 - 01.09.2019 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.08.2019 - 01.05.2018 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 30.04.2018 - 01.08.2014 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.07.2014 - 01.01.2013 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.12.2012 - 01.03.2012 - לחצו כאן

למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 29.02.2012 - 01.06.2011 - לחצו כאן

האמור אינו מהווה תחליף לקריאת הוראות הפוליסה במקור. כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה, ולא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסה. התנאים המחייבים את החברה הינם תנאי הפוליסה בלבד. החברה לא תהיה אחראית לנזק מכל סוג שהוא שיגרם עקב הסתמכות על המידע הנ"ל ט.ל.ח.