דלג לתוכן הדף
קישור לדף הבית של מנורה
לאזור האישי

נזק לצד ג' - תיקון במוסך הסדר

נזק לצד ג' - תיקון במוסך הסדר

נגרם לך נזק ע"י רכב המבוטח במנורה מבטחים? תוכל לתקן את רכבך במוסך הסדר של חברתנו - בכפוף לקבלת אישור. מוסכי ההסדר הינם מוסכים מורשים (חלקם אף מוסכים מורשים מטעם היבואן) ועצמאיים, שנבחרו על ידנו בקפידה, מתוך מטרה לתת ללקוחות החברה טיפול מקצועי המפוקח ע״י שמאים מטעמנו, כאשר בנוסף לכך, התיקון בהם מקנה שורה של הטבות, כפי שיפורטו בהמשך.

לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה- לחץ כאן.

הנחיות להגשת תביעה

מה עלי לעשות?

באם טרם תיקנת את רכבך וטרם חלפו 20 יום מהתאונה, הנך מוזמן לפנות למרכז הדיווח של חברתנו בטל׳ 2000* ולבקש את האחראי על הסדרי צד ג׳. באפשרותך לבחור מוסך מתוך רשימת מוסכי ההסדר של חברתנו, וכן שמאי מרשימת שמאי החוץ של חברתנו.

לרשימת מוסכי ההסדר
לרשימת שמאי החוץ
לדף הסבר בנוגע לזכויותיך בנושא שמאות רכב
לרשימת שמאים מכריעים

להלן ההטבות להן תזכה בתיקון רכבך במוסך הסדר:

1. אנו נשלם ישירות למוסך ולשמאי עבור עבודתם, מבלי שתצטרך לממן את הנזק כמימון ביניים (מותנה באישור מראש של מנורה).
2. הטיפול הינו מהיר, יעיל ונוח, ונעשה במוסכים מורשים ומקצועיים.
3. יסופק לך רכב חלופי מיידי: “מפתח תמורת מפתח", החל מהיום הראשון (אם יש חוסר בחלק המצריך החלפה – תוגבל התקופה לקבלת רכב חילופי ל־7 ימים ממועד הגעת החלק עד לגמר התיקון).

אלו מסמכים לצרף:

1. טופס בקשה להסדר צד ג' המפרט את תאריך הארוע, תאור הארוע ותרשים ברור של התאונה, מיקום הפגיעות ברכבך ומיקום הפגיעות ברכב מבוטחנו, מספר הרכב שלך וכן של מבוטחנו, מספר הפוליסה של מבוטחנו, פרטי הנהג ברכב מבוטחנו ופרטי הנהג ברכב התובע כולל מספרי טלפון. לטופס בקשה להסדר צד ג'.
2. צילום של רישיון הר כב.
3. אישור מקורי מחברת הביטוח שלך (חתום בחותמת החברה) כי לא תבעת מהם דבר בגין התאונה. לחלופין, אם רכבך מבוטח בביטוח חובה בלבד – נא העבר תצהיר על כך, כשהוא חתום ומאושר ע"י עו"ד.
4. אם הנך תובע ירידת ערך או את ערכו של הרכב (במקרה של אובדן גמור או אובדן להלכה) – נא העבר את עבר התביעות של הרכב ל- 3 השנים האחרונות ואם היו תאונות – העתק דו"ח שמאי המתייחס לכל תאונה בנפרד.
5. לעניין תשלום ירידת הערך, נא העבר "טופס פרטי חשבון בנק" ובנוסף צילום המחאה מבוטלת או אישור בנק על פרטי החשבון. לטופס פרטי חשבון בנק.

את המסמכים הנדרשים עליך לשלוח באמצעות סוכן הביטוח שלך או לחילופין דרך אמצעי התקשורת הבאים:

  • לבקשת הסדר יש לפנות לכתובת המייל hesder@menora.co.il
  • ניתן לשלוח מסמכי תביעה במסרון על ידי שליחת הספרה 5 לטלפון 050-8085700.
  • למשלוח מסמכים לאחר פתיחת התביעה יש לפנות באמצעות שירות מייל ייעודי - מהו שירות מייל ייעודי ? לכתובת המייל t-prat@menora.co.il
  • באמצעות הדואר לכתובת:
    מנורה חברה לביטוח בע"מ
    מחלקת תביעות רכב
    רח' אלנבי 115 ת.ד 927
    ת"א 6100802
  • באמצעות פקס: 03-5663969

התיישנות

עפ"י חוק חוזה הביטוח, התשי"ח 1958, תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח לצד שלישי היא 7 שנים ממועד קרות מקרה הביטוח. עצירת מרוץ ההתיישנות מתקיימת רק ע"י הגשת תביעה לבית משפט.

מה יקרה בהמשך?

לאחר בדיקת המסמכים, אישור תקינותם ואישור בדבר הכיסוי הביטוחי של מבוטח מנורה מבטחים ואחריותו לנזקיך, יישלח השמאי שבחרת לבדיקת רכבך והרכב יתוקן במוסך ההסדר שבחרת.

יצירת קשר

לחברתנו מוקד טלפוני הממוקם במטה החברה בתל-אביב. המוקד מספק מידע בקשר לטיפול בתביעה ועדכון בנוגע לשלב בו התביעה נמצאת.

המוקד פועל בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00, בימי ו', ערבי חג וחוה"מ בין השעות 8:00-12:00. מספר הטלפון של המוקד: 03-7108083.

באתר האינטרנט של החברה ניתן למצוא, בין היתר, מעקב אחר התביעה ופירוט השלב בו נמצא הטיפול בתביעתך. לבדיקת סטטוס תביעתך.

כללים

למערכת הכללים ליישוב תביעות החל מה- 01.05.2018 - לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.08.2014 -30.04.2018 לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 31.07.2014 -01.01.2013 - לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.03.2012-31.12.2012 - לחץ כאן.
למערכת הכללים ליישוב תביעות בתוקף 01.06.2011-29.02.2012 - לחץ כאן.

האמור אינו מהווה תחליף לקריאת הוראות הפוליסה במקור. כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה, ולא ישמש ככלי לפרשנות הפוליסה. התנאים המחייבים את החברה הינם תנאי הפוליסה בלבד. החברה לא תהיה אחראית לנזק מכל סוג שהוא שיגרם עקב הסתמכות על המידע הנ"ל ט.ל.ח.