לוגו קבוצת מנורה מבטחים
EN
X

לחצו כאן לביצוע חיפוש.

03.07.2025
  • מידע אישי
    • כניסה למידע האישי
    • הזדהות-דף הבית
    • שגיאה
    • עוד במידע אישי
  • ביטוח
    • ביטוח חיים
    • ביטוח בריאות
    • ביטוח דירה
    • ביטוח נסיעות לחו''ל
    • ביטוח רכב
    • ביטוח עסק
    • ביטוח תאונות אישיות
    • עוד בביטוח
  • פנסיה, חסכון והשתלמות
    • גמל והשתלמות
    • פנסיה
    • ביטוח וחסכון לשכירים ועצמאים
    • הנחיות למשיכת כספים (פדיון)
    • פוליסות חיסכון
    • מסלולים מותאמי גיל
    • עוד בפנסיה חסכון והשתלמות
  • תביעות
    • בדיקת סטטוס תביעות
    • תביעות חיים
    • תביעות בריאות ושיניים
    • תביעות פנסיה
    • תביעות דירה
    • תביעות עסקים
    • תביעות תאונות אישיות
    • תביעות רכב
    • תביעות גוף ביטוח חובה
    • חבויות
    • סטטוס תביעות רכב, דירה ותאונות אישיות
    • עוד בתביעות
  • שירות לקוחות
    • פנה אלינו
    • מוקדי שירות לקוחות
    • אמנות שירות
    • דוחות בקליק
    • סטטוס פניות
    • חסכון לכל ילד
    • בדיקת סטטוס תביעות
    • האם הרכב שלי מבוטח במנורה?
    • עדכון פרטים אישיים
    • פוליסות ותקנונים
    • איתור רופאים
    • ממשק לאיתור חשבונות ומוצרי ביטוח
    • צירוף לביטוח
    • מחשבונים
    • תמיכה טכנית
    • שאלות ותשובות
    • אימות שוברי תשלום לדירות
    • טופס ייפוי כוח
    • מידע אישי
    • ביטול פוליסה קיימת
    • ניוזלטר
    • איסוף מידע סטטיסטי
    • חוק ה- FATCA
    • הסבר על קידוד מוצרי חסכון פנסיוני
    • נגישות
    • ממונה על פניות הציבור
    • מילון מונחים
    • שירות בקליק
    • הקוד האתי
    • תנאי שימוש באתר
    • מדיניות פרטיות
    • הודעה לציבור-הסכם פשרה
    • הסכם פשרה בתביעה ייצוגית בעניין דמי ניהול בת"צ 36858-10-14
    • הסכם פשרה בתביעה ייצוגית בעניין דמי ניהול
    • טפסים דיגיטליים לשירותך
    • עוד בשרות לקוחות
    • הסדר פשרה בתובענה ייצוגית בעניין תשלום תגמולי ביטוח ללא ריבית והצמדה במקרים של עיכוב מחמת עיקול
  • שירות עצמי
    • דוחות שנתיים ורבעוניים
    • חיפוש טפסים להורדה
    • עדכון פרטים אישיים במידע האישי
    • סטטוס תביעות רכב דירה
    • האם הרכב שלי מבוטח במנורה?
    • הגשת בקשה לפדיון פוליסת top finance
    • בדיקת צבירה - חיסכון לכל ילד
    • עוד בשירותים עצמיים
    • הזדהות
פנה אלינו
  • כניסה לפורטלים
English
לחצו כאן לביצוע חיפוש.
   
פנסיה, חסכון והשתלמות
פוליסות חיסכון
פוליסת חיסכון Top Finance
מאמרים
כיצד משפיעה הקנייה הישירה מסין עלינו?
  • גמל והשתלמות
  • פנסיה
  • ביטוח וחסכון לשכירים ועצמאים
  • הנחיות למשיכת כספים (פדיון)
  • פוליסות חיסכון
    • ביטוח משולב חסכון
      • סטטוס אישי
      • ילדים
    • פוליסת חיסכון Top Finance
      • מידע על פוליסת חיסכון TOP FINANCE
      • מחשבון תשואות
      • שינוי מסלולי השקעה בפוליסת Top Finance
      • כיצד משנים מסלול השקעה בפוליסת Top Finance?
      • סקירה כלכלית
      • מאמרים
  • מסלולים מותאמי גיל
{}
Z7_KQ8CHJ01JOM1F0AJ698ULL08R1

כיצד משפיעה הקנייה הישירה מסין עלינו?


Z7_KQ8CHJ01JOM1F0AJ698ULL08R3


עם ההתפתחות המהירה של האינטרנט והשירותים הלוגיסטיים הבינלאומיים, קניות באינטרנט הפכו לפופולאריות ביותר בקרב צרכנים ברחבי העולם. במסגרת זאת, שווי שוק העסקאות Business-to-Customer - B2C, צפוי להגיע לכדי טריליון דולר ב-2020.

המסחר האינטרנטי הבינלאומי (Cross-border ecommerce) בסין זוכה לצמיחה גדולה במיוחד ומציג שיעור צמיחה של יותר מ-30% בשנה האחרונה. לאורך השנים האחרונות הממשלה הסינית פיתחה וקידמה באופן אקטיבי את המסחר והיצוא האינטרנטי, ועודדה מפעלים להיפתח לשווקים קמעונאיים מחוץ לגבולותיה. מדיניות זאת באה לידי ביטוי בהחזרי מס לחברות המייצאות באמצעות פלטפורמות אונליין והפחתת עלויות הייצוא לחברות קטנות ובינוניות. במקביל, ניתנים שירותים מקצועיים המספקים מומחים בשפות זרות, לוגיסטיקה ושירותי הפצה במטרה לייעל את הסחר הבינלאומי.



אזור הנוחות - איך התפתח המסחר האינטרנטי הגלובלי 

על פי הדוח השנתי המשותף של חברת המחקר Ipsos וענקית תשלומי האונליין PayPal לשנת 2016, במסגרתו נבדקו נתונים של 33 מדינות בנוגע להרגלי צריכה של רכישות באינטרנט, מה שמוביל  את מרבית הצרכנים לפנות לקניות באינטרנט היא האפשרות לזכות במחיר נמוך יותר. השיקול הנוסף הוא חיפוש אחר מוצרים אשר לא ניתן להשיג בשווקים המקומיים. בתוך כך, נמצא כי אלה שעדיין בוחרים שלא לקנות בחו"ל מדגישים בעיקר את החשש מפני בעיות של שקיפות ובטיחות.

באופן כללי, הקונים בעולם מעוניינים במשלוח ושירות החזרות חינם, שיוצע בשפה שהם יכולים להבין, ובמחיר במטבע שהם רגילים אליו ושיטת תשלום שהם מכירים. כמו כן, מרבית הקונים אינם חשים כי הם מבצעים קנייה ב"שוק זר".


תרבות הצריכה - איך הישראלים קונים

הנסיבות של השוק בישראל הופכות אותה למעצמת קניות באינטרנט בקנה מידה בינלאומי. ב-2015 היא דורגה בין שלוש המדינות המבצעות הכי הרבה קניות מחוץ למדינה, כאשר סין היא היעד הפופולארי, ולאחריה ניצבות ארה"ב ובריטניה.

60% הישראלים מעדיפים לבצע רכישות באתרים בינלאומיים על פני אתרים מקומיים ובעיקר ככל שגיל הצרכנים יורד. אחת הסיבות שהישראלים פונים לערוץ זה היא ההתמודדות עם יוקר המחייה - הצרכן הישראלי מבקש מחיר טוב, נוחות והשוואת מחירים. מלבד המחיר, הישראלים מעדיפים לרכוש מחו"ל ולא מחברות המציעות רכישה אונליין בישראל עקב איטיות השירות בדואר, כאשר להזמנות עלול לקחת מספר שבועות, בהשוואה לאמזון למשל, שהזמנותיה מגיעות בתוך כחמישה ימי עסקים.

למרות שהמסחר המתבצע במהירות מכל נקודה בכדור מייצר תמונה של כפר גלובאלי, ההבדלים התרבותיים בכל הנוגע להרגלי צריכה נותרו בעינם. צרכנים גרמנים למשל, יזמינו את אותו פריט לבוש במידות שונות, ויחזירו לחנות המקוונת את הפרטים שפחות מתאים להם. הישראלים לעומת זאת, מתכננים את קניותיהם באופן מושכל, ולאו דווקא משתמשים בשירות ההחזרות. כמו כן, הישראלים מתנהלים באופן מחושב, ומקפידים לקנות בימי שיא - בחגי האונליין כמו בלאק פריידי וסייבר מנדיי. בבלאק פריידי למשל, בכל שתי דקות נמכרו בישראל: סמארטפון, שעון חכם ו-4 שעוני יד. גם פורים הפך ליום קניות, כאשר בפורים האחרון 45,000 קונים ישראלים הזמינו תחפושות ב-eBay.

לסיכום, הצרכן הישראלי, מוביל את המסחר הבינלאומי באינטרנט על אף השוק המצומצם יחסית. הוא מבצע את רוב רכישות האונליין מהמחשב, ולא מהסמארטפון באתרים בחו"ל, בדגש על סין. כמו כן, הצרכן הישראלי הוא מתוכנן ומחושב, לא מפחד מהמשלוח ומשקיע במוצרים בעלי ערך. ככל הנראה זוהי מהפכה של ממש בתרבות הצריכה העולמית - הצרכן הישראלי רואה בכך הזדמנות אמיתית, בעיקר לנוכח יוקר המחייה, ולכן הקניות רק ילכו ויתגברו ואף יתרחבו ליותר מוצרים.


סקירה זו מיועדת לצורך מידע בלבד ואינה מהווה ייעוץ, שידול, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות ההשקעה או חיסכון בכל מוצר ואינה מהווה תחליף לייעוץ אישי הניתן בכפוף להוראות הדין. אין בסקירות, נתונים, ידיעות, ניתוחים והערכות המופיעים בטקסט ו/או בתמונות שבמסמך זה משום מתן ייעוץ בדבר כדאיות ההשקעה בנושא כלשהו מהנושאים המפורטים במסמך ואנו ו/או כל מי שפועל מטעמנו לא יכול לערוב לשלמותה או לדיוקה של הסקירה. יובהר כי עשויות להיות למנורה מבטחים ביטוח בע"מ ו/או לחברות קשורות לה ו/או ללקוחותיהן עניין ו/או אחזקות בניירות ערך ו/או בנכסים פיננסים המפורטים בסקירה. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ ו/או מי מטעמה לא יהיו אחראים לכל נזק שיגרם, למאן דהוא, כתוצאה מהסתמכות על מסמך זה. אין להעתיק, לצלם, להדפיס, לשכפל, להפיץ, לפרסם ברבים, במישרין או בעקיפין את הסקירה ו/או כל חלק ממנה בכל דרך שהיא ללא הסכמה מראש ובכתב של מנורה מבטחים ביטוח בע"מ.

Z7_KQ8CHJ01JOM1F0AJ698ULL0872

מוקד ביטוח חיים


טלפון2000*
פקס03-7602746
שעות פעילותימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00
דוא''ל moked-life@menora.co.il
כתובתת.ד 927, תל אביב, מיקוד 6100802

לשירותך

קטלוג מוצרי ביטוח חיים
ספריית טפסים
פנה אלינו
מוקדי שירות
קבלת קהל
איתור סוכנים
ארכיון פוליסות חיים וחסכון
  • אודות
    אודות
  • נגישות
    נגישות
  • שאלות ותשובות
    שאלות ותשובות
  • קשרי משקיעים
    קשרי משקיעים
  • 2000*
    2000*
    2000*
    2000*
    • null

      null

      null

      null

      null

    Complementary Content
    • ${title}
    ${loading}
    • ${title}
    ${loading}
    ibmCfg.controllers.navigation true true true
    sharePage viewMorePage
    ibmCfg.controllers.navigation
    reorderPage
    true true
    wireInterface autoWiringManager