מהי פוליסת עסקים?
פוליסת ביטוח פרטית, המכסה מקרים בהם נגרם נזק לרכוש, מבנה ו/או תכולה, והכל בהתאם לכיסוי ולתנאי הפוליסה אשר נרכשה על ידי המבוטח מבעוד מועד.
רכושי נפגע, מה עלי לעשות?
אנא התקשרו מיידית לסוכן הביטוח שבאמצעותו רכשתם הפוליסה ו/או למוקד ההטלפוני של מנורה שמספרו 03-7101707, כדי להודיע על הנזק וכדי לקבל הנחיות, ייעוץ והסברים.
מה עלי לעשות כאשר העסק שלי ניזוק על ידי צד שלישי?
במקרה של נזק לרכוש שנגרם על ידי צד שלישי, למבנה ו/או לתכולה המבוטחים בפוליסה עיסקית, הנכם יכולים לפעול באחת משתי האפשרויות הבאות:
אילו מסמכים עלי לצרף?
טופס הודעה על תביעה מפורט ומלא על כל סעיפיו, לרבות דרישה בכתב, קבלות תיקון, אסמכתאות בדבר תיקון הנזק, אישור משטרה מפורט (במקרה של פריצה או גניבה או אובדן או שוד או נזקי זדון), אישור מכבי אש (במקרה של שריפה או הצתה), אישור אי הגשה אם המבנה הניזוק מבוטח בפוליסה נוספת, טופס “פרטי חשבון בנק״ מלא וחתום לצורך העברת תגמולי הביטוח ישירות לחשבונך, אם יגיע לך פיצוי כספי, אם המבוטח הינו חברה בע"מ יש להעביר צילום שיק מבוטל כדוגמה, אם אינך זכאי להתקזז במע"מ - אישורים מתאימים.
מהו סכום ביטוח?
הסכום שנקוב בפוליסה כתקרת הכיסוי הביטוחי שנקנתה, שאותו תשלם המבטחת, כתקרה הנזק, בגין מקרה ביטוח ובגין כל מקרי הביטוח בתקופת הביטוח, כמפורט ברשימה ובכפוף לגובה הנזק שיוכח.
מהי השתתפות עצמית?
הסכום הראשוני מהנזק וההוצאות שתשלמו חל על המבוטח, בשיעור המפורט בפוליסה בצירוף הפרשי הצמדה ממועד תחילת הפוליסה ועד התשלום בפועל.
מהו שיפוי?
ערכו הממשי של הרכוש בעת קרות מקרה הביטוח תוך התחשבות בבלאי ופחת, בכפוף לתנאי הפוליסה.
מהו קימום?
כאשר משולם פיצוי למבוטח, קטן סכום הביטוח בסכום ששולם על ידי המבטח למבוטח עבור הנזק. כדי להחזיר את סכום הביטוח לקדמותו, יש להחזיר את סכום הביטוח לקדמותו ולשלם פרמיה יחסית לנזק ולתקופת הביטוח שנותרה.
מהו כינון?
הקמה מחדש, תיקון או החלפה של הרכוש שניזוק ברכוש חדש מסוג ואיכות דומים ככל שאפשר לרכוש שאבד או ניזוק, בכפוף לתנאי הפוליסה.