אובדן כושר עבודה |
על מנת לאפשר לנו לטפל בתביעתכם ביעילות, נבקשכם למלא את השאלון המצ"ב ולצרף את המסמכים הרלבנטיים המפורטים בלשונית "הנחיות להגשת תביעה".
(לצפייה בקבצים דרושה תוכנת Acrobat Reader. אם תוכנה זו אינה מותקנת במחשבכם ניתן להוריד אותה- לחץ כאן).
באפשרותכם לצפות בסטטוס התביעות שהגשתם בחברתינו באזור המידע האישי.
רשומים למידע האישי? לחצו כאן לכניסה. עדיין לא רשומים? לחצו כאן להרשמה.
מה עליי לעשות?
-
עליך לפנות לחברה ולהודיע על האירוע בכתב באמצעות טופס התביעה. באפשרותך להיעזר בסוכן הביטוח שלך.
-
באפשרותך להגיש תביעה באופן דיגיטלי מהמחשב או מהטלפון הנייד שלך. לחץ כאן
- בטופס התביעה, הנך מתבקש לבחור את אופן משלוח ההודעות בדבר מהלך הבירור בתביעתך. האפשרויות הקיימות הן דואר ישראל או דואר אלקטרוני (מייל מאובטח). אם לא תבחר את אופן הדיוור, ההודעות יישלחו בדואר ישראל. ככל שהינך מיוצג על ידי עורך דין, ההודעות יישלחו אליו. אם הנך מבקש לשלוח הודעות אלו באמצעות דואר אלקטרוני, אנא הקפד על מילוי כתובת המייל של עורך הדין.
- את המסמכים הנדרשים עליך לשלוח באמצעות סוכן הביטוח שלך או לחילופין דרך אמצעי התקשורת הבאים:
- ניתן לשלוח מסמכי תביעה במסרון על ידי שליחת הספרה 5 לטלפון 050-8085700.
- באמצעות שירות מייל ייעודי - מהו שירות מייל ייעודי? לכתובת המייל tviotlife@menora.co.il
- באמצעות הדואר לכתובת:
מנורה מבטחים ביטוח בע"מ
מחלקת תביעות חיים
ת.ד 927
ת"א 6100802 - באמצעות פקס מספר 03-7608032
- עם קבלת פנייתך בחברה, יישלח אליך מכתב המציין את מספר התביעה ומספר הפוליסה הרלוונטית. מכתב זה יכלול את המידע אודות המסמכים החסרים והנחיות להמשך הבירור.
אילו מסמכים לצרף?
להלן הנחיות בכל הנוגע למסמכים ולמידע שיש להגיש לחברת הביטוח, על מנת שנוכל לטפל בתביעתך במהירות האפשרית ולשביעות רצונך.
- טופס ההודעה על תביעה במקרה של אובדן כושר עבודה , כולל את החלקים הבאים:
- חלק א' - כולל את פרטיו האישיים של המבוטח וכן את פרטי מקרה הביטוח.
- חלק ב' - “שאלון לרופא מטפל״ ימולא על ידי רופאו המטפל של המבוטח, ובו התייחסות למידע הרפואי על מקרה הביטוח.
- חלק ג' - "טופס בקשת מידע רפואי וויתור סודיות״ ייחתם על ידי המבוטח ועל-ידי עד לחתימה.
- חלק ד' - פרטי חשבון הבנק של המבוטח, לצורך העברת תשלום תגמולי הביטוח. יש לצרף העתק שיק מבוטל או אישור על חשבון בנק, לשם מניעת טעויות.
- במקביל למילוי טופס ההודעה על מקרה של אובדן כושר עבודה , יש להעביר לחברה את האישורים הבאים:
- אישורים רפואיים
- אישורים רפואיים על חופשת מחלה, לתקופות מוגדרות מרופא מקצועי או מרופא תעסוקתי מעבר לתום תקופת ההמתנה הנקובה בפוליסה.
- סיכומי מחלה מבית החולים.
- אם הוגשה תביעה למוסד לביטוח לאומי יש להעביר אישורים מהמוסד לביטוח לאומי והעתקי פרוטוקולים מלאים של הועדות הרפואיות שעברת. יש לציין כי אין בהחלטת המוסד לביטוח לאומי בכדי לקבוע את חבותנו בתביעה.
- אישורים ממוסדות ממשלתיים כגון: משטרת ישראל, משרד הבטחון וכד' המעידים על נסיבות האירוע, אם קיימים.
- אישורים על שכר/תקופת עבודה - מבוטח עצמאי
- אישור רואה חשבון על הכנסה שנתית אחרונה מיגיעה אישית לפני קרות מקרה הביטוח.
- אישור רואה חשבון המעיד כי המבוטח אינו מקבל שכר עבודה בתקופת אי הכושר הנטענת.
- אישורים על שכר/תקופת עבודה - מבוטח שכיר
- 12 תלושי שכר חודשיים אחרונים לפני קרות מקרה הביטוח או טופס 106.
- אישורים על שכר/תקופת עבודה - אישור מהמעביד
- אישור מהמעביד על מועד הפסקת עבודה, בציון גובה השכר המשולם על-ידי המעביד בתקופת אי-הכושר.
- אישור מעביד על מועד החזרה לעבודה, במקרה והמבוטח חזר לעבודה מלאה או חלקית. במקרה של חזרה לעבודה חלקית, המעסיק יציין באישור את תקופת העבודה החלקית ואת היקף המשרה.
- טופס 101 - מצ"ב קישור לטופס
- בהתאם להנחיות רשות המיסים, כל מקבל קצבה נדרש למלא טופס 101 מידי שנה.
- יש להקפיד ולמלא את כל הסעיפים הרלוונטיים בטופס. אם קיימת הכנסה נוספת, יש להצהיר על כך בסעיף ה' ולצרף תיאום מס לשנת המס הנוכחית, אשר יופנה לחברת "מנורה מבטחים ביטוח בע"מ".
- את הטופס המלא יש לשלוח לפקס מספר 03-7608032 או באמצעות הדואר לכתובת מנורה מבטחים ביטוח בע"מ, עבור מחלקת תביעות ביטוח חיים, רחוב אלנבי 115, ת.ד 927 תל-אביב, מיקוד 6100802 או באמצעות כתובת המייל tviotlife@menoea.co.il.
- לתשומת ליבך, to לא יתקבל טופס 101 מלא וחתום, נאלץ לראותך כבעל הכנסה נוספת ולנכות מהפיצוי החודשי מס מקסימלי בשיעור 48%.
- צילום תעודת זהות כולל הספח
- אישורים רפואיים
ברצוננו להדגיש כי לאחר הגשת המסמכים שצויינו לעיל, עשויה החברה לדרוש פרטים ומסמכים נוספים לפי הצורך.
אנו מודים מראש על שיתוף הפעולה להשגת המידע והמסמכים האמורים לעיל לשם קידום הטיפול בתביעה.
מה יקרה בהמשך?
תוך 30 יום מהרגע שיהיה בידינו את כל הדרוש לבירור התביעה נודיע לך את החלטנו בתביעה. בכל מקרה של בעיה או שאלה, הנכם מוזמנים לפנות למוקד תביעות ביטוח חיים בטלפון 03-7107680.
להגשת בקשת ערעור על תביעה: לחץ כאן.
באיחוליי החלמה מהירה ובריאות שלמה!
מוקד תביעות חיים
טלפון | 2000* |
פקס | 03-7608032 |
שעות פעילות | ימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00 |
דוא''ל | moked-health@menora.co.il |
כתובת | ת.ד 927, תל אביב, מיקוד 6100802 |